Gothmog Bust
Il busto di Gothmog un personaggio de "il signore degli anelli". Ho iniziato questo modello per un contest, senza però portarlo a termine. Dopo più di un anno ho deciso di finirlo, perchè mi sembrava un peccato lasciarlo incompiuto. Rispetto all'orco della trilogia cinematografica ho apportato qualche cambiamento, allungando soprattutto il collo, per dare al busto una forma più slanciata. Inoltre, ho optato per una pelle più calda e umida.
(in english) A bust of Gothmog, a "lord of the rings" character. I started this model for a contest, but I didn't finish it. After more than one years, I decided to finish it, because it seemed to me a pity let it undone. Compared to the orc of the cinematographic trilogy, I made some changes, mainly by extending the neck, for give at the bust a more slender shape. Besides, I opted for a more warm and wet skin.
Questo è il mio primo test di lip-synch. L'animazione è seguita dal turntable del modello e dal wireframe. Ho fatto il rigging, l'animazione e il render in Cinema 4d e il compositing in Combustion.
(in english) This is my first lip-synch test. Animation is followed by the model turntable and wireframe. I made rigging, animation and rendering in Cinema 4d and compositing in Combustion.
Ho modellato una mesh di base in Cinema 4d e, dopo aver fatto l'unwrap delle uv con Roadkill, sono passato a Zbrush per lo sculpting e il texturing. Dopodichè sono tornato in Cinema 4d per shading, hair, lighting e rendering. Infine, Photoshop per il compositing dei pass e per la color correction.
(in english) I modeled a lowpoly mesh in Cinema 4d and, after unwrapping my model in Roadkill, I sculpted and textured it in Zbrush. Then I returned in Cinema 4d for shading, hair, lighting and rendering. At last, pass compositing and color correction in Photoshop.
Iscriviti a:
Commenti sul post (Atom)
Contact Me
Email:
eder.carfagnini@gmail.com
Work Experience
December 2009 - Today (2 year 6 month)
Direct2Brain (Latina/Rome)
3d Modeler | Texture Artist | Generalist
October 2009 - November 2009 (2 month)
Non Solo Cartoons (Rome)
Texture Artist
Direct2Brain (Latina/Rome)
3d Modeler | Texture Artist | Generalist
October 2009 - November 2009 (2 month)
Non Solo Cartoons (Rome)
Texture Artist
Powered by Blogger.
Categories
- 2d Painting (1)
- 3d Models (8)
- 3d Scenes (6)
- Advertising Illustration (2)
- Animation (4)
- Awards/Mentions (8)
- Bodypaint (2)
- Cinema 4d (12)
- Commercials (2)
- Direct2Brain (5)
- Making of (5)
- News (14)
- Publications (2)
- Turntable (6)
- Video (9)
- ZBrush (8)
1 comments:
Great job !!! Any chance we can get that head somewhere to print it for table top miniature ?